vanilliowynotes.pl

vaniliowynotes-blog ogólnotematyczny

Praca

Opiekun klienta w Warszawie – jak znaleźć pracę?

Rynek pracy stale się zmienia i ewoluuje. Różne obowiązki człowieka powoli przejmują maszyny i nowoczesne technologie. Jednak w przypadku tego zawodu – mowa o opiekunie klienta – na razie nie ma ryzyka, że zmniejszy się na niego zapotrzebowanie. Wręcz czas pandemii COVID-19 pokazał, że wiele działalności i branż z powodzeniem da się przenieść do internetu. W przypadku e-sklepu jednym z ważniejszych aspektów, którym można wygrać z konkurencją, jest perfekcyjna obsługa klienta i opieka nad nim.

Jak znaleźć pracę w Warszawie na stanowisku opiekuna klienta?

Pracę w stolicy można znaleźć różnymi metodami. Skutecznie działa na przykład system poleceń – znajomy czy członek rodziny za polecenie kogoś do swojej firmy często otrzymuje jakąś gratyfikację finansową. Inny, skuteczny sposób to wprost nieograniczone zasoby internetowej przestrzeni. Jak w natłoku nadmiaru informacji znaleźć tylko te oferty, które nas interesują? Najlepiej skorzystać z agregatorów anonsów, jak np. GoWork. Poza ofertami pracy, można tam również znaleźć opinie o swoim przyszłym pracodawcy. Baza aktualnych ofert w stolicy na stanowisku opiekuna jest dostępna tutaj: https://www.gowork.pl/praca/opiekun-klienta;st/warszawa;l 

Jakie cechy powinien posiadać opiekun klienta?

Opiekun klienta, by w swojej dziedzinie osiągał dobre wyniki i sukcesy, powinien posiadać przynajmniej kilka z wymienionych poniżej cech:

  1. komunikatywność – jest to kluczowa cecha na stanowisku opiekuna klienta lub innego pracownika biura obsługi klienta. Przez komunikatywność rozumie się umiejętność sprawnego i jasnego przekazywania i odbierania komunikatów,
  2. umiejętność słuchania – opiekun klienta powinien uważnie słuchać, co mówi klient, na bieżąco analizować uzyskane informacje i na ich podstawie decydować, w którą stronę pokierować dalszą rozmowę,
  3. cierpliwość – z kolei przez cierpliwość rozumie się znoszenie ze spokojem przeciwności lub przykrości, wytrwałe czekanie (np. aż klient dokończy swój wywód),
  4. odporność na stres – stanowiska, które wymagają kontaktu z innym żywym człowiekiem, generują dużo nieprzyjemnych i stresujących sytuacji. Dobry opiekun klienta to osoba, która ma wysoką odporność na takie rzeczy, 
  5. proaktywność – ta cecha to nic innego, jak branie odpowiedzialności za swoje wybory i czyny. Każda akcja wywołuje reakcję – także na stanowisku opiekuna klienta niejednokrotnie trzeba podjąć trudną decyzję lub rozstrzygnąć jakiś konflikt. 

Czy trzeba skończyć studia kierunkowe, by zostać opiekunem klienta?

By pracować na stanowisku opiekuna klienta, nie trzeba mieć ukończonych specjalistycznych studiów. Jednak osoby, które wiążą swoją przyszłość z tym zawodem, mogą rozwijać swoje kompetencje i nabyć nowe umiejętności na różnego rodzaju kierunkach studiów stacjonarnych, zaocznych lub podyplomowych. Przykładowe kierunki z oferty polskich uczelni to:

  • Zarządzanie sprzedażą i wartością klienta 
  • Podyplomowe Studia Zarządzanie Satysfakcją Klienta 
  • Kierunek: Marketing i sprzedaż ze specjalizacją: Customer Care – zarządzanie relacjami z klientem

Jak wygląda praca opiekuna klienta? Przykładowy zakres obowiązków

Większość firm, pisząc ogłoszenia o pracę na stanowisku opiekuna klienta, wymienia następujące obowiązki:

  • obsługa sprzedaży
  • sporządzanie umów i innej potrzebnej dokumentacji
  • pomoc w wyborze produktu lub usługi 
  • budowa pozytywnego wizerunku firmy 
  • rozwiązywanie bieżących problemów klientów z produktem lub usługą